Åååh, varför e jag ingen plugghäst?!

Gissa hur mkt jag har pluggat idag? INGET.. Absolut ingeting.
Gick upp vid elva, tog med mej sololjan o MP3'n o så la jag mej ute o stekte. Inget plugg där inte.
När solen gick i moln.. Typ vid tre nångång! Då tänkte jag "äh nu går jag o pluggar lite".
Men när jag kmr in i mitt rum o ser att det ser förjääääävligt ut. Kläder, skor o skolböcker utspridda över hela golvet.
Så jag tog mej i kragen o storstädade hela rummet. Såå skönt att de e gjort nu!

Efter det va jag helt slut. För att undvika att behöva plugga var jag "tvungen" att fixa mina naglar. Gjorde allting extra noggrant för att det skulle ta längre tid haha.
Efter det skulle jag bara vila mej lite tills naglarna hade torkat. Så råkade jag somna o vakna för en halvtimme sen.
Och nu har jag ingen energi till o plugga. Har inte käkat på hela dagen typ. Är aldrig hungrig när de e såhär varmt ute.

Så just nu sitter jag o väntar på att maten ska bli klar. De blir korvstroganoff! Fiiifaaan va gott de ska bli.

Detta MÅSTE göras denna vecka :

• Arbetet i Hälsopedagogik
• Nymans samhällsuppgift
• Göra klart Gunnis APU-uppgift (bara en fråga kvar)
• Gunnis andra arbete i Fritidens betydelse
• Sen kmr vi säkert få en uppgift av Anna-Zara imorn som vi måste göra

Ja, det var väl allt! Det kanske inte låter så mkt, men att göra allt på en vecka är snoppanusjobbigt. Speciellt när de är sånt här härligt väder. Det enda man vill göra då är ligga ute o sola.

Nej, nu är maten strax klar. Ska svulla i mej massor. Är aphungrig!

Pusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback