Curriculum Vitae

Visste ni att CV står för det? Nu vet ni det... Curriculum Vitae betyder "levnadsbeskrivning" på latin. Nu vet ni det också. Man lär sig något nytt varje dag.

Idag vaknade jag elva eftersom klockan ringde då. Ställer klockan på elva varje dag. Annars skulle jag sova till två-tre på dagarna. Sova är det bästa som finns..
Jag hoppade iaf direkt in i duschen för att piggna till. Det var skönt! Sen har jag suttit framför datan sen dess. Nu har jag skrivit både CV och personligt brev. Men jag tycker det är så dåligt. Mitt CV ser så fjantigt ut, för vad har jag för arbetserfarenheter liksom? Nada.. Men men! Man måste ju börja någonstans.
Personliga brevet känns också ganska sugigt. För kort och förvirrande typ. Men jag kan inte göra bättre. Känns inte så jätte bra att man ska behöva skicka in detta till olika jobb.
Har även last igenom lite i Lpfö och lite om Reggio Emilia pedagogiken. Känns bra att friska upp minnet lite.. Dock är det jobbigt att läsa direkt från datorn.

Nu tänkte jag äta frukost. Sen läsa igenom allt igen. Man skulle nämligen lägga ifrån sig CV:t och personliga brevet en stund, sen läsa igenom det igen. Och det lät som en bra idé, så det ska jag göra nu.


Bild från i lördags. Då var jag glad!


Kommentarer
Postat av: syster elin

Ihhhh va bra =)=) de är säkert jätte bra =) vi får hitta på nå me ungarna sen när dem kommer KRAM!

2009-09-02 @ 14:56:06
Postat av: Elina

Reggio Emilia pedagogiken har vi på min arbetee höhöhö. Ja jag med, behöver partu känner jag HAHAH

2009-09-02 @ 17:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback