One day in Dalarna

Igår blidde det ingen uppdatering här i den här superroliga bloggen. Var ju nämligen på besök hos syster Linda & co uppe i Säter :).
Jag trodde jag skulle dö när klockan ringde SJU. Jag hade gått och lagt mig runt halv fyra. Så jag var död. Men kom iaf upp, och vid åtta åkte vi och hämtade upp resten av packet som skulle med.
Vi va väl framme i Säter runt halv tolv-tolv tror jag. Pussade och kramade Joline och Liam tills dom blev arga på mig haha.
Nästan direkt åkte vi vidare till Kupolen som är ett stort köpcentrum i Borlänge. Dit skulle nämligen deltagarna i IDOL komma. Trodde vi. När vi stod där och väntade vid scenen så ser vi att det står att TVÅ av IDOL "finalisterna" skulle komma. Så frågade vi vilka de va och då sa dom Eddie och Karolina. Man ba HALLÅÅÅ?!?!? Vem vill ha autografer av de som redan åkt ut. Vi hade trott att det var de var de tre som är kvar i tävlingen som skulle komma. Ungarna hade gjort jätte fina skyltar och skrivit Tove och Erik i hela fejorna haha. Stackarna! Och Linda sa att det inte hade stått nåt om att det bara va Eddie och Karolina som skulle komma. Det hade bara stått "IDOL kommer till Kupolen". Fett dåligt tyckte jag iaf.
Istället gick vi runt och kika lite i affärer. Finns så många fina partyklänningar nu. Hoppas dom finns kvar efter jul också. Måste hitta en fin nyårsklänning. Sist av allt käkade ungarna på Donken.
Efter middagen åkte vi tillbaka till Säter. Det var nämnligen julmarkan i Säter "centrum" haha. Det var inte stort. Men jätte mysigt :)! Och KALLT. Jag frös som en idiot. Jag offrade min halsduk till tjockis Linda som hade glömt sin hemma haha.
Efter marknaden åkte vi tillbaka till huset. Sen satt vi och titta på massa videos från Turkiet. Jag fick paniiiiik. FYFAAAAN vad jag vill utomlands nunununununununuuuuuuuuuuuuuu!!
Vid sex kom Johans föräldrar och syster på fika. Vid sju tiden började vi åka hemmåt. Stannade och käkade på först. Sen var det dags för den långa resan hem. Som blev extra lång för att det var något vägarbete och man var tvungen att ta en omväg, som tog typ en halvtimme extra. PLUS att det var vääärldens dimma. Vissa gånger såg knappt fem meter framför sig. Skitläskigt!

Va väl hemma vid halv elva-elva. La mig och läste lite. Vid tolv kände jag hur ögonen gick i kors. Så jag gav upp och la mig och sov. Deckade nog så fort jag la huvudet på kudden.

Idag denna otroooligt härliga måndag (IRONI) vaknade jag vid tolv. Så fick tolv härliga timmar med sömn. Men ändå var jag trött när jag vaknade. Skumt det där. Har gjort nada idag. Väldigt produktiv dag.

Nu tänkte jag fortsätta vara lite produktiv och titta på Paradise Hotel avsnittet jag missade igår.
Här kommer lite bilder från gårdagen;
















HAHAHA!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback