Min nyårsafton & nyårsdag

Jahapp, då var det 2008 då :). Känns skönt! Nytt år, ny start.
Kvällen igår var helt sjukt bra. Dagen började med att klockan ringde kl TIO. Tvingade mej upp efter 4 timmars sömn. Va tvungen o gå upp så tidigt för vi skulle vara hos malin kl tre. Och det va mkt som skulle fixas innan dess.
Så för att piggna till hoppade jag in i duschen.. Stod där säkert en timme haha! Sen smörjde jag in mej med lite brun utan sol, för att försöka bli iaf en gnutta brunare. Sen fönade jag håret och började platta det.
Sen när de va rakt o fint sminkade jag mej lite o klädde på mej sådär. Skulle egentligen lockat håret oxå. Men hann inte! Gjorde de hos malin ist.
Kl kvart i tre tog jag bussen till centralen, sen 753 till tegelängsvägen, där maria o tessan väntade. Och sen skjutsade hennes pappa oss till malin i pershagen. Där började vi med middagen, som blev asgod. Eller jag gjorde inte så mkt, jag skulle bara förstöra haha. Ist lockade jag håret. Men jag o therese diskade faktist allt. Så jag hjälpte till :D.
Efter det funderade vi över våra planer inför kvällen. De fanns många alternativ, men tillslut blev det iaf så att vi drog till hammarby sjöstad. Men maria dissde oss. Men men!
Tog tåget mot årstaberg, o sen tvärbana (eller heter det träbana malin? haha) till sickla udde.
Väl framme var det rätt mkt folk. Men alla bara satt haha! Men efter några glas så blev det vildare o vildare.
När tessan skulle fråga om hon kunde ta ett glas, så svarar han som bor där " Ja det är bara o ta, går det sönder betalar mina föräldrar!" Haha okej?
Det tog inte lång tid innan alla va lite runda under fötterna haha. Sen när klockan va ungefär 23.40 så begav vi oss ut. UTAN JACKOR! Vafan tänkte vi med. De va sjukt kallt! Jaja, efter många raketer som nästan dödade oss, TVÅ GGR, så gick vi in igen. Försökte få tillbaka kroppsvärmen o känseln i fingrarna haha. Champagnen dracks upp rätt snabbt.. Har nåt svagt minne av att jag drack wisky av nån oxå haah! Sen vart det lite dans o lite sånt dära.
Människorna där va sköna haha.
Sen vid, hmm typ 4  (?) tog vi taxi till gullmarsplan, o sen stod vi o vänta på nattbussen i typ EN OCH EN HALVTIMME. Jag skrek på varenda jävla busschaufför som kom. Fyfan vad jag frös!
Tillslut kom den.. Resan hem gick snabbt! Vi va på centralen kl 6. Jag tog min nattbuss hem, eftersom 751 ska vara off o inte börja gå kl sex som alla andra bussar. Fick gå genom skogen själv. Men de va chill! Jag sprang, o prata med vännet samtidigt.
Väl hemma gjorde jag knäckemackor o la mej i sängen. Deckade kl sju! Fan va skönt de va.
Tack för en underbar kväll tjejor ♥. Kunde inte blivit bättre! Spontan, rolig, härligt folk o massa gott att dricka haha.

Idag vaknade jag kl fem :). Utan huvudvärk eller illamående. Året började bra:D! Har bara suttit här framför datan sen dess. Väntar på att mamma ska komma hem så jag kan åka i hämta min väska hos malin, o sen köpa donken. Jocke hade inte vågat väckt mej när dom skulle käka haha.
Kollade igenom bilderna oxå. Haha fan vad man ser ut! Det snöregnade ju vid tolvslaget, så gissa om man va vacker när man kom in igen. Oh no! Men men.. Det va ju ändå nyår ;D!

Pussis

Kommentarer
Postat av: Therese

haha. våran bästa ursäkt :D Det är ju ändå nyår! ;) HAHA Tack gumman för en trevlig kväll, det kommer bli fler utav dom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback