Thoughts

Igårnatt kunde jag inte somna. Som vanligt. Har försökt gå o lägga mig relativt tidigt den här veckan. Typ 1-halv 2. Samma tid man gick o la sig på skolkvällar typ.

Men jag har skitsvårt att somna. Jag har så mycket jobbiga tankar i huvudet. Igår låg jag och tänkte på jobb. Nånting jag tänker på typ en gång i timman dygnet runt. Iaf så började jag tänka på min gamla praktik. Den vi hade det här året. Jag praktiserade ju på Algårdens förskola i Brunnsäng. BÄSTA BÄSTA BÄSTA! Jag insåg hur mkt jag saknar alla där. All personal och alla underbara barn! Jag trivdes verkligen superbra där. Kändes som man var en i arbetslaget, inte bara en nördig praktikant som bara skulle leka med barnen. Det kändes ännu bättre när personalen själva också sa det.
Det som också var så kul va de band man får till vissa barn. Hur man ser när barnen verkligen tyr sig till en själv. Visst, när man är ny på ett ställe så är man ALLTID rolig och intressant. Alla andra fröknarna är ju samma gamla vanliga lixom. Men på Algården var det jätte mkt inskolningar under dom åtta veckor jag va där. Och när man märkte att inskolningsbarnen tydde sig till en, då blev man glad. För då var ju alla fröknar lika nya.
Åh, asså dom barnen på den avdelningen jag var på va verkligen bäst. Saknar dom så mkt. Känns konstigt att komma och hälsa på nu. Men kanske borde göra det. Fast många har nog bytt avdelning och så.

Aja, vet inte varför jag skulle skriva detta. Men jag låg och tänkte så mycket på det igår. Hade bara lust och skriva lite.
Nu tror jag att jag ska kolla på någon gammal Disneyfilm. Frågan är bara vilken? Hmmm..

PUSS på er!


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag saknar också Algården så sjuuukt mkt! Jag insåg dt ännu mer nu när jag var vikarie på den andra förskolan. Jag vill ha mina barn tillbaka...buuhuu! Och personalen! Jag skulle oxå vilja gå o besöka dom igen...kan vi inte gå en dag och "råka bara va i närheten"???

2009-09-13 @ 20:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback