Julklappar

Jag älskar att köpa julklappar. Det är en av mina favoritgrejer med julen. Att KÖPA julklappar. Och slå in dom. Det gillar jag.
Denna jul, då kommer jag inte kunna köpa nå julklappar. Jag är pank. Eller visst, nu har jag typ 300 spänn i plånboken. Men det kommer man inte långt med. Jag vill kunna köpa ordentliga julklappar. Inte en prydnandstomte för 15 kronor. Det känns inte kul. Att inte kunna bidra med några klappar på julafton.
Men jag kom på en idé. När jag väl får ett jobb, och när jag väl får min första lön (eller om ett mirakel sker och jag vinner några tusen på triss) så ska jag ha en egen jul. DÅ ska jag köpa mina julklappar. Det blir bra. Frågan är bara när den där första lönen kommer. Det kan ta en vecka eller ett halvår. Men nångång kommer den och då blir det julklappsshopping.
Tills dess får jag nöja mig med att känna mig som en värdelös människa som inte köper julklappar på julen.


Kommentarer
Postat av: M

Hej på dig!

Allt bra?

Ha en bra Måndag ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback