Gröna Lund (lååångt inlägg)

Igår var det ju dags för Grönan. SOM jag har längtat!
Dagen började med att vi (mamma, jag, Vilma och Ebba) hämtade upp Elin och Magnus, sen bar det av mot moster Kiki i Bromma. Där ställde vi bilen (gratis parkering) och tog tunnelbanan in till t-centralen. Sen äckelvarmsvett buss därifrån till GRÖNAN! Vi var väl där runt tolvtiden.

Vi kirrade åkband och allt sånt där, och sen var det bara o börja. Första karusellen blev Popexpressen. Det var jag och Vilma som åkte den. Vilma åkte för första ggn så hon var lite nervös:D! Ebba var för kort för dom största karusellerna (1.40 karusellerna) men det gick bra ändå.
Efter Popexpressen var det full rulle hela dagen. Vilma åkte ALLA karuseller för första ggn. Dom stora alltså! Tillochmed Insane. Modig unge det där!
På tal om Insane, FYFAN VAD ROLIG DEN VA!!!! Jag dog.. Vilken kick man fick asså. Enda nackdelen var när man skulle upp i stolen haha. Både jag och Elin kunde inte komma upp. Skitpinsamt ju hahaha! Men efter många försök så tog vi oss upp (andra ggn vi åkte den såg vi att det fanns en pall haha).
Den var helt galen iaf! Riktigt kul..

Till middag blidde det pizza. Godaste pizzan EVER! Sen var det igång igen haha. Såg lite på Måns också som var där o uppträdde.
Efter maten gick vi över till andra sidan. Där åkte Vilma och Ebba nån ny "lilla fritt fall". Sen åkte jag, Ebba, Vilma, Magnus och Elin, dom nya kaffekopparna som fanns där. Fan va roliga dom va! Det fanns ju sån där ratt i mitten så man valde själv hur mkt man ville snurra. Och gissa om vi snurrade hahahaha! Det blev typ som Popexpressen, jag skojar inte haha. Jag grät av garv. Magnus fick sendrag mitt i allt och han tappade balansen och flög åt alla möjliga håll... Fyfan vad jag skratta. En ny favorit på Grönan säger jag bara hahaha. Och det bästa va att det var inge folk. Så vi åkte den typ tre ggr på varandra.
Sen fortsatte vi o åkte massa andra karuseller. Tills tiden var slut! Klockan elva, efter elva timmar på Grönan vandrade vi ut genom utgången. Helt halvdöda! Och jag hade damp för att jag hade slösar 250 spänn på lotter men inte vunnit ett skit! Men det hör väl till antar jag :)..

Juste, glömde berätta om haglet som kom :O! När vi åkte dit, var det strålande solsken och skitvarmt.. Sen senare mot dagen såg man molnen komma. Sen när vi stod och titta på när Vilma och Ebba åkte Radiobilarna, kommer VÄRSTA ovädret. Det började hagla och det blev helt vitt på marken. Roligaste var när man såg minerna på alla ungarna som kom ut från Radiobilarna. DET VA SNÖ PÅ MARKEN! Haha.. Det var helt galet!
En riktigt lång men VÄLDIGT rolig dag blev det. TAACK MAMMI FÖR ATT DU BJUSSA HHIHIHI! (Bilder kommer senare när jag fört över dom till datorn)

Va väl hemma runt kvart i ett. Då la jag mig i soffan och kollade på Big Daddy som gick på sexan. När den va slut la jag mig i sängen och deckade på två minuter. Helt slut!

Idag vaknade jag vid halv ett. Kände att jag va tvungen o sova ut. Lite ångest eftersom det va fint väder. Men men! Har inte gjort ett piss sen jag vakna. Läst bloggar och lite sådär!
Senare kanske Elina skulle komma förbi. Får väl se vad vi ska hitta på!
Men ha en härlig lördag allesammans...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback