Shit vilken resa

Haha jag vet inte vart jag ska börja.Kan väl börja där resan började höhö...

Klockan typ kvart i fem, efter noll sömn, började jag o Elina traska ner på stan. Vi gick i vår egna takt och efter mer än halva vägen börjar vi snacka om våra busskort. Då säger jag att jag lämnade mitt hemma för att jag har ju ingen användning av det på båten.. Och Elina hade tagit med det IFALL att bussarna började gå. Ingen av oss tänkte på att vi behövde busskortet till tåg och tunnelbana. Men sen slog det oss haha. Och vi började kuta tillbaka, och det vara bara 20 min till tåget gick. Efter ett tag så stannade vi och jag väntade med väskorna medans Elina kuta vidare.
Tog inte lång tid tills hon var tillbaka haha, sen fortsatte vi kuta ner mot centralen. Men vi missade tåget med typ 5 min...
Vi började nästan gråta. Svettiga o gråtfärdiga satt vi där o tänkte "nu är det kört".
Men vi tog iaf sex tåget. Sen kom vi på den briljanta idén att vi kunde ta taxi från centralen till Viking linde terminalen. Annars hade vi ju fått ta tunnelbana och sen gått den där skitlånga vägen..
Så när vi va framme vid centralen raggade vi upp en taxi. Payade 180 spänn! Men vi hann iaf..

Överlyckliga traska vi in i terminalen o ställde oss i incheckningskön. Spanade efter lite yngre människor. Men det mesta man såg var gamla tanter och barnfamiljer.
Vi fick våra hyttnycklar o sen gick vi ombord på båten. Kom in i hytten som döda ostar. Svettiga och fräscha efter våran rush haha.. Vi chillade lite, sen la vi oss o sov. Ställde kl på 12! Sov som en prinsessa.

När man vaknade kände man sej inte lite ofräsch. Vi gick o utforska båten lite. Kollade vad buffén kostade. 250 SPÄNN!! Aldrig att vi betalade det. Så vår middag blev en macka och en cola haha.. Riktigt mättande!
Sen såg vi lite människor från Södertälje oxå haha... Rätt kul att just DOM kmr på våran båt. Vi ville bort från Södertälje så kmr halva södertälje på båten haha.
Vi köpte lite gotti på Tax freen oxå. Dom kollade inte ens leg så aaa.. De va bra! Va tvungen o köpa en helt ny rakhyvel för dom hade inge engångsrakhyvlar, och jag e så dum i huvet så jag glömmer min. Sjukt irriterande! Men jag kunde ju inte gå med apben..

När vi handlat allt inför kvällen (sprit och chips hahaha) så gick vi in i hytten o chillade. Sen duschade vi och började fixa oss inför kvällen.. Klockan åtta va vi typ klara och då började förandet.
Snackade och åt chips haha. Klockan tolv-halv ett (minns inte riktigt haha) gick vi ut till "discot". De va typ helt tomt. Men vi träffade lite södertälje pojkar som vi började snacka med o så. Blev bjudna på shots o hade det trevlig haha!
Sen blev kvällen som den blev hahaha.. Ska inte gå in på detaljer! Men såg en fin soluppgång och sen blev det "efterfest" i Södertälje ponkarnas hytt.. Shit vad jag garva. Störda människor!
När klockan va typ fem (?) så gick jag o Elina tillbaka till våran hytt. Eller vi sprang haha. Garva som idioter! Alla kollade.
Gick in i hytten. Ställde klockan på halvsex, sen upptäckte jag att klockan va 5.20. Så de va lixom 20 min kvar tills vi skulle upp. Så jag käkade chips o höll mej vaken dom där tio minuterna. Men Elina skulle sova. Hon tänkte inte va vaken haha..
Så hon la sej o sov. Sen när jag skulle väcka henne va det OMÖJLIGT att få upp henne. Jag skrek på henne, skakade henne o aa.. Tillslut gav jag upp o började packa ihop mina grejer o klä på mej. När klockan va kvar över sex (man skulle va ute från hytten halv sju) skrek jag på henne en sista gång. Då vakna hon, och gick in på toan o klädde på sej och jag packade ihop hennes grejer.
Sen drog vi!
Hemresan va fett jobbig, promenad, tunnelbana, tåg, och sen promenad igen. Men som tur va va jag inte ett dugg bakis. Tillskillnad från vissa andra haha..
Va hemma runt nio, vi la oss o sov på en gång. Hade inte sovit nånting på två dygn så va helt fuckad i huvet.
Sov till klockan fem. Sen dess har vi bara suttit här i soffan o chillat. Åkte med Linda till kolgrillen o hämtade mat oxå. Vi hade ingen lust att laga mat idag.

Nu sitter vi här helt döda. Har sån sjuk träningsvärk i hela kroppen. Vet inte vad jag gjort. Kan knappt böja mej för jag e helt öm i ryggen.
Och det är så jääävla varmt i de här huset. Vet inte vart jag tar vägen snart. Men vi lär väl sitta här hela natten haha. Har ju fan sovit hela dagen.
Men kryssningen blev mucho lyckad o de va FETT kul.. Måste göras om inom en snar framtid haha.

Puss

Bjuder på lite bilder oxå. Tog mest bilder i hytten. Hade inte en tanke på det när vi va ute o parta haha!



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



                                           







 


Kommentarer
Postat av: Elina

hahah ja säger bara OJ OJ!!!

Postat av: fia

HAHAHAHAHAH fy fan va kul hade velat sett er springa för kung och fosterland...tur att ni hann...och att det vart lyckat!!!

2008-07-04 @ 07:54:11
URL: http://ingeberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback