Fyfan för vattkoppor

Fyfan! Tror aldrig jag har mått såhär dåligt. Nu kommer ett riktigt klagoinlägg så dom som inte vill höra massa klagande kan sluta läsa nu.
För det första har jag vattkoppor över hela kroppen som kliar så in i bomben. Extra gullig e man ju! Sen så har jag den där jävla febern som är det värsta. Det dunkar o värker i hela huvudet o snart funderar jag på o halshugga mej. Den har hållt på non-stop från torsdag till nu. Och den verkar inte sluta!
Sen har jag så jävla ont i kroppen så de känns som jag har kört ett fyspass gånger 1000.
Det gör ont o ligga, det gör ont o sitta, ställer jag mej upp eller går så snurrar hela världen. Vafan ska jag göra då lixom haha? Sova går inte heller. Försöker sova på dagarna men de går verkligen inte. Vaknar vid elva varje dag o e hur pigg som helst (detta är väldigt ovanligt för Johanna Schwerin) men måste ändå ligga i sängen o glo på tv hela dagen för har ingen ork till annat.
Förutom detta så börjar min kära mor, som förövrigt borde muntra upp mej när jag e sjuk, snacka om att det är extra farligt o får vattkoppor ju äldre man var. Detta visste jag men jag trodde lixom äldre va typ 40+. Hon börja snacka om hjärnhinneinflammationer o grejer. Skitkul o höra när man ligger som en död val i sängen o knappt orkar lyfta ett finger. Så då blev jag extra rädd o började inbilla mej att febern hade gått bort, fast det egentligen fortfarande stod 39 grader på tempen. Som jag knappt kan ta nu för jag har tillochmed vattkoppor i öronen (ja vi har örontemp) för er som vill veta.
Men jag är inte ensam om detta. Mina kära systerbarn har alla drabbats oxå. Joline var ju den första, sen Liam, sen Alfons, jag, Vilma, Ebba. Men Nora vet vi inte ännu eftersom hon är i thailand med sin far. Och Fia har icke fått tag på dom. Men har hon vattkoppor så kanske dom inte får flyga hem. Men det blir nog bra det där!
Och jobbet i helgen då? Jag som skulle kämpa mej upp klockan fem på morgonen med 39.7 graders feber. När klockan ringde tänkte jag bara "hur kunde jag ens tänka tanken?". Men jag va så jävla pepp inför de där friskiskortet. Kmr typ inte ha råd med det nu! Asirriterande. Men iaf, smsade elina o sa att jag ställde in arbetsdagen. Smsade även pappa o skrev " jag har vattkoppor och hög feber. kan ej jobba". Hans svar blev "ok". Han verkade ju bry sej mkt! Haha. Han har inte hört av sej på hela helgen heller. Men men...
Men nu har jag fått skrivit av mej lite. Mitt internet har typ inte funkat på hela helgen så de e därför jag inte har skrivit. Sen så ere väldigt ansträngande haha.
Nu ska jag fortsätta kolla på tvn, som jag har gjort hela dagen idag. Juste OMGOMGOMG såg ni one tree hill eller :O? Jag dör. Maria du är cpknäpp om du säger att de programmet är dåligt.
Ha en kul skolvecka allesammans. Själv kmr jag ligga död i sängen! Informera om viktiga läxor snälla :).

Godnatt

Kommentarer
Postat av: ingo

åhhhh min stackars syster tycker så synd om dig...men detta kanske muntrar upp dig lite idag i alla fall...det blir bröllop här i sverige och i taxinge och allt som vi hade
bestämmt.kul va? ringde din mobil men du sov säkert...ska ut till stallet nu min höst har namnsga i dag så hon ska få morrötter....hihihihihi älskar dig puss

2008-01-21 @ 13:27:13
Postat av: maria

naaww uscha johanna =( hoppas du blir frisk !!!!

Postat av: Cilla

de e sååå synd om dig!! blä för vattkoppor, du måste bli frisk fort jag kan inte överleva utan dig i skolan o dina killar ser så ledsna ut när du inte e där! Jag har till o me hittar en ny kille till dig;)mahaha...jag lovar att vi tar alla "snoppviktiga" läxor du behöver hehe:)hoppas du blir frisk snart puss i skitan min kära johannis!

2008-01-21 @ 17:08:39
Postat av: syster elin

stackars syter ryster!! =( skulle kommit med gotta iad g men ja e så lat så ja hann inte =( men hoppas du blir bättre!! Å lilla vilma!! KRYA PÅ DIG!! Kram!

2008-01-21 @ 17:17:25
Postat av: E.veliiiiiiiiiiiiiina

min stackars jånaaas e sjuker:(. men du kommer bli frisker snart så då kommer ja på visit när du orkar:D hihih. Men du ja har snaggat me mami om de där kortet asså man kna ju köpa halv år oxå, asså börja me de? men aa får se vad du tyckeeer!. BLIR FRISK NUUU!! pozziipozzziiii

2008-01-21 @ 17:59:31
URL: http://elinaheikkila.blogg.se
Postat av: maria orre

jaa jag vet =( uscha du får ta o bli frisk och sen jävlar då blire KAN JOHANNA KAN JOHANNA KAN JOHANNA DRICKA SPRIT !!

2008-01-23 @ 20:45:44
URL: http://Mariaorre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback